Blog de Muntanya de JESUS BARBERABlog de Muntanya de JESUS BARBERA
 Tresconsellers Tresconsellers
Thursday 22 de August de 2013
Pico de Fouillouse (2789m.)
Tipus d'Entrada: ŔLBUM DE FOTOS

Dia 22 d’agost del 2013, m’aproparé a fer un cim poc conegut de la Vall de Remuñe, és el Pico de Fouillouse (2789m.).
Cim fronterer amb França, es troba ubicat entre el Mall Plané (2924m.) i el Mall Pintrat (2846m.).Lla seva ascensió comença a l’inici de la Vall de Remuñe (1800m.), remonto la vall fins el segundo covacho a 2200m. d’alçada, i d’allí per una diagonal pedregosa-herbosa de forta inclinació supero la muralla de la riba esquerra de la vall, fins un circ per sobre dels 2500m. que dona accés mitjançant una molt fácil grimpada a la Collada Plané (2716m.), en un entorn molt pedregós. D’allí en curta ascensió entre blocs i una cresteta final molt curteta assoleixo el cim.
El descens pel mateix indret, poc més de 1000m. de desnivell i entre 4-5 hores d’excursió, més les parades corresponents. Lloc força solitari i sense camí, només alguna desperdigada fita, des de que deixem enrera el segundo covacho al fons de la Vall de Remuñe fins el cim.
Unes vistes interessants, des de un cim molt poc transitat.

Wednesday 21 de August de 2013
Tomb a la Sierra de Chía amb BTT
Tipus d'Entrada: ŔLBUM DE FOTOS

La volta a la Sierra de Chía, una clàssica molt maca amb btt.
Sortida feta el 21 d’agost del 2013 des del Camping de La Borda d’Arnaldet, al costat del poble de Sesué, a la Vall de Benasque.
Un pedalada de cinc hores de recorregut, 54 km. i uns 1500m. de desnivell des del camping, sortint de Chía s’escurça uns quants km. i també uns 300m. de desnivell. La cota més alta (2072m.) al Puerto de Sahún. Increibles vistes del massís del Cotiella un cop passat el Puerto.
Tota la sortida transcorre per uns paratges preciosos.
Aquí deixo unes quantes fotos, bona mostra del bonic circuït amb la bici tot terreny.
Track a wikiloc: http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=5136937

Tuesday 20 de August de 2013
Tuca de la Glera (2492m.)
Tipus d'Entrada: ŔLBUM DE FOTOS

El dia 20 d’agost del 2013 faig una sortida matinal a la Tuca de la Glera (2492m.), a la Vall de Benasque, cim molt poc visitat, tot i que es troba molt aprop del concorregut Ibón de Gorgutes.
Des de l’Ibón seguint la ruta correcte no és difícil la seva ascensió, encara que sembli molt més complexa del que és.
L’ascensió des de l’Ibón de Gorgutes passa per agafar una diagonal herbosa, sota les cingleres del vessant oest del cim, fins a la seva fi, quan s’adentra a la cara nord de la muntanya. Se supera un petit mur en desgrimpada (I+) i mitjançant una cornisa ampla en plena cara nord anem remuntant per superar la vertical del cim, i llavors en petita grimpada anem fins la cresta cimera que ens portarà al cim.
Unes 4 horetes anar i tornar més les parades que es vulguin fer. Jo he aprofitat i a la pujada m’he desviat abans d’arribar a l’Ibón de Gorgutes per passar pels bonics Ibons de la Solana de Gorgutes, sota mateix del Pico de la Montañeta (2552m.).
Boniques vistes des de el cim i tranquilitat absoluta.

Thursday 25 de April de 2013
Pic de Bataillance (2604m.)
Tipus d'Entrada: ŔLBUM DE FOTOS

Dia 25 d'abril del 2013, i encara queda força neu al pirineu. Avui ens hem apropat a la Boca N. del Tunel de Bielsa, la Yolanda (dona) que s'ha quedat al cotxe esperant-nos, la Yolanda esquiadora i jo, per anar a pujar el bonic pic de Bataillance. Sortida molt maca, senzilla i en un entorn preciós. Un dia amb força estones de sol, però també en alguns moments un pel ennuvolat. Les vistes fantàstiques, l'esquiada amb molt bona neu, impressionant, una passada de descens, i tot i només els 800 metres de desnivell l'hem gaudit molt aquest cim fronterer. Curtet, tres horetes en ascens-descens i paradetes, per una gran matinal. Molt recomanable, i aquí deixo unes fotos de la sortida.
Track de la sortida a Wikiloc: http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=4365851

Tuesday 16 de April de 2013
Quasi al Subenuix (2949m.)
Tipus d'Entrada: ŔLBUM DE FOTOS

Després de anar a dormir ahir 15/04/13 al ref. Mallafre, avui hem intentat pujar al Pic de Subenuix la Yolanda i jo. Hem sortit molt d'hora per trobar la neu estable, i en tota la vall ho hem aconseguit. Però en l'aresta final i degut a la calor d'aquest dies la neu estava en males condicions i hem desistit, per seguretat, d'arribar fins a dalt al cim, ja molt aprop. Sortida molt bonica d'esquí de muntanya, amb un dia esplèndit, però calorós, tot i així a les 11 del matí ja estavem al refugi altre cop evitant les hores més perilloses del centre del dia per l'alta activitat allavosa. Deixò unes quantes fotos del bonic indret